Klacht indienen

Klacht over de gemeentelijke organisatie

U bent niet tevreden over de dienstverlening van de Gemeente Breda. Of hoe een medewerker u heeft behandeld. Daarover heeft u een klacht ingediend of u bent van plan om dat te doen. 

Bij de Gemeente Breda worden klachten met zorg behandeld. Op deze pagina staat wat u mag verwachten, en belangrijke informatie over de behandeling van uw klacht.

Klacht indienen Form with eIDAS

Indienen van een klacht

Indienen van een klacht

Wat kunt u verwachten?

U ontvangt een (automatische) bevestiging na ontvangst van uw klacht. Een medewerker van Gemeente Breda neemt uw klacht in behandeling.

Deze klachtbehandelaar neemt, als u uw telefoonnummer in de klacht heeft vermeld, binnen 5 werkdagen na ontvangst van de klacht telefonisch contact met u op. De klachtbehandelaar bespreekt met u wat uw klacht precies inhoudt.

De klachtbehandelaar stelt zich neutraal op en heeft oog voor uw belangen en die van de Gemeente Breda.

Mogelijk bent u na het eerste contact met de klachtbehandelaar tevreden, en ziet u af van verdere behandeling van uw klacht. Dan stopt de procedure. U ontvangt hiervan een bevestiging en het dossier wordt gesloten.

Behandeling van uw klacht.

Een klacht wordt ter behandeling aangeboden aan de leidinggevende van de afdeling die verantwoordelijk is voor het onderwerp waar uw klacht over gaat. 
U ontvangt binnen de wettelijke termijn van 6 weken een schriftelijke reactie. Als deze termijn niet voldoende is om de klacht goed en volledig af te handelen, kan de termijn met 4 weken worden verlengd. 
U ontvangt hierover bericht.

Niet eens met de uitkomst?

Als u het niet eens bent met de afhandeling van uw klacht door de Gemeente Breda, kunt u uw klacht voorleggen aan de Commissie Ombudsman. 
De Commissie Ombudsman is een onafhankelijke commissie die klachten van burgers over ‘bejegening’ behandelt.

Meer informatie vindt u op de website www.commissieombudsman.nl.

U kunt mailen naar mail@commissieombudsman.nl of een brief sturen naar: 
Commissie Ombudsman
Postbus 9620
4801 LS Breda

Flyer klachtenbehandeling

Wilt u de klachtenbehandeling van de Gemeente Breda nog eens nalezen? In de flyer staat alle informatie.

Hoe dient u een klacht in

U kunt op verschillende manieren een klacht indienen:

  • Online, met gebruik van DigiD, via het digitale klacht-formulier.
  • Schriftelijk, schrijf een brief of maak gebruik van het klacht-formulier dat u kunt downloaden op deze pagina. Stuur uw klacht per post aan: 
    Gemeente Breda t.a.v. Klachtenmanagement, 
    Antwoordnummer 20, 
    4800 WB Breda.
    Een postzegel is niet nodig.

Hulp nodig

Heeft u hulp nodig bij het omschrijven van uw klacht, neem dan contact op met de Gemeente Breda.

Meer informatie