Klacht over Jeugdhulp
Bent u ontevreden over hoe u geholpen wordt of geholpen bent? Hier staat wat u kunt doen.
Klacht over zorgorganisatie of hulpverlener
Bent u ontevreden over uw hulpverlener en komt u er samen niet uit? Dan kunt u contact opnemen met een vertrouwenspersoon van Jeugdstem.
De vertrouwenspersoon luistert naar uw verhaal en legt uit wat uw rechten zijn of geeft advies. Ook kan de vertrouwenspersoon u helpen met een klacht of bezwaar en een gesprek met de hulpverlener. Ieder kind, ouder of verzorger heeft recht op een onafhankelijke vertrouwenspersoon. U kunt gratis en anoniem contact opnemen via 088 - 555 10 00. Jeugdstem werkt niet voor een zorgorganisatie, hulpverlener of de gemeente.
Op de website van Jeugdstem staat welke stappen u kunt nemen als u een klacht heeft over uw hulpverlener.
Klacht over de gemeente
Een klacht gaat over de manier waarop u bent behandeld door een medewerker van de gemeente. Vindt u bijvoorbeeld dat u niet serieus bent genomen of niet goed geholpen bent, dan kunt u een klacht indienen.
Bezwaar tegen besluit gemeente
Een bezwaar dient u in als u het niet eens met een officieel besluit van de gemeente, zoals een afwijzing van hulp. Dan kunt u bezwaar maken.