2Park

Algemeen

2Park is een website waar u de praktische, alledaagse dingen voor het parkeren regelt. U kunt er uw saldo voor de bezoekersregeling aanvullen, bezoek aan- en afmelden en uw kenteken tijdelijk wijzigen.

Informatie over 2Park

  • Aanvragen van parkeervergunningen kan niet in 2park. Dit doet u in het P-loket
  • 2Park is een website. U kunt de website bereiken door mijn.2park.nl te typen in de webbrowser van uw telefoon, tablet of computer. 
  • 2Park lijkt op een app, maar is een website. U vindt 2Park dus niet in de Google Playstore of Apple Appstore.
  • 2Park is beschikbaar in het Nederlands en Engels.
  • 2Park maakt gebruik van cookies om een veilige verbinding te maken en uw privacy te bewaken. Alleen als u de cookies toestaat, kunt u inloggen.
  • Als u een parkeervergunning of bezoekersregeling aanvraagt in het P-loket, ontvangt u vervolgens uw inloggegevens voor 2Park. 

Wachtwoord vergeten

Bent u het wachtwoord van 2Park vergeten? Gebruik de optie ‘Vergeten’. Geef daarna het e-mailadres op dat u ook gebruikt in het P-Loket. U ontvangt dan een mail met instructies. 
Als u de optie ‘onthoud me’ aanzet worden uw inloggevens bewaard en logt u automatisch in.

Bezoek aanmelden

Bezoek aanmelden voor parkeren op straat

Krijgt u bezoek en wilt u hen laten parkeren met de bezoekersregeling? Zo werkt het:

  1. Ga naar de website van 2Park en log in met uw e-mailadres en wachtwoord.
  2. Klik op '+ nieuwe parkeeractie' onderaan het scherm.
  3. Kies de gewenste startdatum en tijd en druk op 'bevestig'.
  4. Kies de einddatum en tijd en druk op 'bevestig'.
  5. Vul de naam en het kenteken van uw bezoek in.
  6. Controleer de gegevens en druk op 'bevestig'.
  7. De parkeeractie is actief.
  8. Eerder stoppen of juist verlengen? Druk op de drie witte stippen in de parkeeractie en selecteer de gewenste optie.

Bezoek aanmelden in parkeergarage Het Turfschip

  1. Ga naar de website van 2Park en log in met uw e-mailadres en wachtwoord.
  2. Klik onderaan het scherm op '+ nieuwe parkeeractie'.
  3. Kies de gewenste startdatum en tijd en druk op 'bevestig'. 
    Het is belangrijk dat u uw bezoek aanmeldt voordat uw bezoek de parkeergarage inrijdt. Als u dit niet doet, dan betaalt uw bezoek het normale parkeertarief.
  4. Vul de naam en het kenteken van uw bezoek in.
  5. Controleer de gegevens en druk op 'bevestig'.

De parkeeractie is actief.

Met het ingevoerde kenteken kan éénmalig binnen 24 uur de parkeergarage worden verlaten. De 24 uur geldigheid loopt vanaf het moment dat uw bezoek de parkeergarage inrijdt. 

Contact toevoegen aan favorieten

U kunt bezoekers ook toevoegen als favoriet. Het aanmelden van deze bezoeker gaat dan eenvoudiger. Een contact toevoegen aan uw favorieten doet u zo:

  1. Log in op 2Park met uw gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Selecteer in het menu (de drie streepjes linksboven) de optie 'Favorieten'.
  3. Druk op het plusteken in de groene stip om het contact toe te voegen. Dit plusteken staat onderaan in het beeldscherm.
  4. Voer een kenteken en een naam in en druk op 'sla op'.
  5. Het nieuwe contact vindt u bij uw favorieten.
  6. Bij het starten van een nieuwe parkeeractie vindt u uw contact met het vergrootglas.

Kenteken tijdelijk wijzigen

U kunt uw parkeervergunning tijdelijk koppelen aan een ander voertuig. Bijvoorbeeld aan een huur- of leenauto, als u uw eigen auto tijdelijk niet gebruikt. Dit regelt u in 2Park. Het kenteken is na aanmelden direct actief.

Zo werkt het:

  1. Ga naar de website van 2Park en log in met uw e-mailadres en wachtwoord.
  2. Ga linksboven in het menu naar 'Alle producten'.
  3. Selecteer de parkeervergunning waarvoor u tijdelijk een ander kentekenr wilt.
  4. Klik op '+ nieuwe parkeeractie'.
  5. Vul de startdatum en starttijd in.
  6. Vul de einddatum en eindtijd in.
  7. Klik op 'bevestig' en uw tijdelijk kenteken is actief. Zolang uw tijdelijk kenteken actief is, is uw vaste kenteken niet actief.
Maximaal 5 keer wijzigen

Voor een parkeervergunning kunt u 5 keer per jaar het kenteken wijzigen.

Handleiding

Voor een uitgebreide uitleg van alle mogelijkheden in 2Park is een handleiding beschikbaar.

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Op voorhand kan de gemeente hier niets aan doen. Als uw bezoek een parkeerboete (naheffing) ontvangt kunnen zij bezwaar maken. 

Ja, dat is mogelijk.

De aanmelding van uw bezoek in 2Park vervalt automatisch om 00.00 uur. Dit voorkomt dat u onnodig te veel betaalt als u vergeet af te melden. Als er in een gebied betaald parkeren is tot bijvoorbeeld 1.00 uur moet u het bezoek daarom wel opnieuw aanmelden.

Ziet u geen bezoekersregeling staan in 2Park? Dan kunt u zelf een nieuwe koppelmail laten sturen vanuit het P-loket. 

Is uw bezoekersregeling wel gekoppeld?

  • Kijk in 2Park rechtsboven bij 'saldo'. Staat daar een getal tussen 5 en 0? Dan bent u op dat moment bezoek aan het aanmelden in uw eigen parkeervergunning. U doet daarmee een kentekenwijziging in plaats van bezoek aanmelden voor de bezoekersregeling.
  • Klik dan linksboven in het menu van 2Park, dit zijn 3 streepjes, en selecteer 'alle producten'. U ziet nu de optie van parkeervergunning en/of bezoekersregeling. Klik op 'bezoekersregeling' om uw bezoek aan te melden. Rechtsboven bij 'saldo' staat dan uw huidige saldo.

Als u zeker weet dat er geen maximum is bereikt kan dit een beveiligingsmelding vanuit uw bank zijn. In dat geval kunt u het 1 uur later opnieuw proberen.

Het kan ook betekenen dat u uw maximale 240 uren per kalenderkwartaal heeft bereikt. U kunt dit zelf uitrekenen door linksboven in het menu van 2Park (dit zijn 3 streepjes), 'parkeeracties' te selecteren. U ziet daar uw parkeergeschiedenis en kunt berekenen hoeveel uur u heeft verbruikt. 

Als u het maximum bereikt heeft voor de bezoekersregeling met een laag tarief dan kunt u overstappen naar de regeling met een regulier tarief. De werkwijze is hetzelfde als de Bezoekersregeling Straat:

  • U vraagt deze regeling aan in het P-Loket en u zorgt voor voldoende saldo.
  • U meldt uw bezoek aan en af in 2Park.
  • Uw bezoek parkeert tegen het normale tarief.
  • De maximale aanmeldtijd voor betaald parkeren is niet van toepassing bij het gebruik van de bezoekersregeling.

Nee. Het aanvragen van parkeervergunningen gaat via het P-loket