Beoordelingscriteria Waardenetwerken

CriteriumToelichtingPuntenMinimaal
Maatschappelijk resultaatHoe draagt de activiteit bij aan de maatschappelijke doelen uit hoofdstuk ‘Wat willen we bereiken: waarden, visie, inwonergroepen en doelen?’ uit het Beleidskader Samen Doorpakken en, indien van toepassing, het Beleidskader GALA. Wat heb je als de activiteit klaar is? 40 (minimaal 10) 
Kostprijs per klantDe prijs per bereikt lid uit de doelgroep. Ook hoort hierbij: een schatting van de kosten die bespaard kunnen worden door maatwerkvoorzieningen (indien van toepassing, weergave businesscase). Kan de kostprijs worden onderbouwd? Hoe verhoudt de prijs zich tot andere aanvragen?20 (minimaal 3) 
VakmanschapWat is de toegevoegde waarde van de inzet van betaalde professionals? Anders gezegd: wat doen betaalde en opgeleide professionals beter of anders dan een willekeurige buurvrouw? En waar kan iemand die er weinig kennis van heeft dat aan zien? 15 (minimaal 5) 
SamenwerkingDraagt de activiteit bij aan het realiseren van een ambitie? Kan deze activiteit door slim samenwerken zo goed mogelijk, zo snel mogelijk en zo goedkoop mogelijk uitgevoerd worden? In welke mate wordt samengewerkt met andere partners binnen de waarde? Wat levert deze samenwerking op? 10 (minimaal 3) 
BereikHoe groot is de doelgroep? (aantal personen) En hoeveel personen binnen die doelgroep worden bereikt?  
ZelfredzaamheidWat kan een persoon zelf, al dan niet met steun van anderen uit zijn/haar omgeving?5 
TevredenheidHoe tevreden is de klant en zijn/haar omgeving? Maar ook: hoe tevreden zijn financiers, medewerkers, toezichthouders? De activiteiten moeten in de eerste plaats belangrijk en nuttig zijn voor de klant. Ook moeten alle betrokkenen in beeld zijn. Wat vindt de omgeving belangrijk? Hoe kun je daaraan bijdragen? En hoe kun je daar steeds beter in worden? We noemen dit omgevingssensitiviteit. Het gaat hierbij om hoe je tevredenheid in kaart brengt, voor nieuwe of bestaande activiteiten.5